" Η φύσις μηδέν μήτε ατελές ποιεί, μήτε μάτην'' - Αριστοτέλης, 384-322 π.χ.
'' Tell me, I forget / Show me, I remember / Involve me, I understand '' - Ancient Chinese proverb ( 告訴我,我忘記了。告訴我,我記得。涉及我,我的理解 )

-Σχολείο Υπόδειγμα για Ενεργειακή Αυτονομία

Φωτοβολταϊκή εγκατάσταση στο σχολείο Μπάρας Τρικάλων
(πηγή: http://www.real.gr, άρθρο Α.Χαϊνη). Την οικονομική του ανεξαρτησία, εν μέσω μιας εξαιρετικά δύσκολης συγκυρίας, έχει κατορθώσει να εξασφαλίσει το 2ο δημοτικό σχολείο Περιστερίου, εκμεταλλευόμενο την πράσινη ενέργεια του ήλιου. Εδώ και 3 περίπου χρόνια έχουν εγκατασταθεί στην ταράτσα του κτιρίου 180 πάνελ φωτοβολταϊκών ισχύος 18 κιλοβάτ, τα οποία μπορούν να παράγουν έως και 5.500 κιλοβάτ ενέργειας τον μήνα. Το σχολείο πουλά το ρεύμα του στη ΔΕΗ, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζει 10.000 ευρώ τον χρόνο, από τα οποία καλύπτει τουλάχιστον τα 2/3 των αναγκών του. «Ενα δωδεκαθέσιο σχολείο σαν το δικό μας έχει συνολικά ετήσια έξοδα 15.000 ευρώ», επισημαίνει ο διευθυντής του σχολείου Δημήτρης Μπουραντάς. «Από τα έσοδα που έχουμε από την εκμετάλλευση των φωτοβολταϊκών πάνελ καταφέρνουμε να πληρώνουμε το φυσικό αέριο που χρειαζόμαστε για τη θέρμανση των τάξεων».
Παρόλο που όλο και περισσότερες σχολικές μονάδες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω της αδυναμίας τους να καλύψουν το συνεχώς αυξανόμενο κόστος της αγοράς πετρελαίου θέρμανσης, το 2ο δημοτικό Περιστερίου δεν είναι το μοναδικό σχολείο (υπάρχουν και αρκετά άλλα σχολεία με εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στην ταράτσα τους) που προνόησε για τις δύσκολες ημέρες. Το Περιστέρι έχει 50 σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, όμως κανένα δεν φαίνεται να έχει «μάθει» από το παράδειγμα του 2ου δημοτικού. Ο Δ. Μπουραντάς, ωστόσο, ελπίζει ότι αργά ή γρήγορα και τα υπόλοιπα σχολεία θα αναγκαστούν να κινητοποιηθούν και να προχωρήσουν στην τοποθέτηση φωτοβολταϊκών στην ταράτσα τους. «Υπάρχει περιορισμένο ακόμα ενδιαφέρον από την εκπαιδευτική κοινότητα, όμως χρειάζεται διορατικότητα και βούληση και από τις δημοτικές Αρχές, ώστε να αναζητήσουν εναλλακτικές λύσεις για την έλλειψη χρημάτων στα σχολεία».
Το σχολείο, δυστυχώς, προς το παρόν, δεν έχει τη δυνατότητα να εκμεταλλεύεται το ίδιο την ενέργεια που παράγει. Παρόλο που στον μετρητή της ΔΕΗ υπάρχει και η επιλογή «Σχολείο», η εγκατάσταση μπαταριών για τη χρήση του ρεύματος που παράγεται είναι εξαιρετικά κοστοβόρα και τελικά αποτρεπτική για ένα δημόσιο σχολείο.